Stuur een App
Ga naar Facebook
U bent nu hier: Home / Nieuws / Dry Needling bij Fysiotherapiepraktijk Hoogeveen

Dry Needling bij Fysiotherapiepraktijk Hoogeveen

Heeft u al langere tijd last van een tenniselleboog, rug- of nekklachten, dan kan Dennis Overberg van Fysiotherapiepraktijk Hoogeveen u wellicht helpen. Sinds geruime tijd past hij de behandelmethode ‘Dry needling’ met succes toe. Dry needling is een techniek waarbij een zeer dun naaldje direct in een pijnlijke spier wordt geprikt, die de oorzaak kan zijn van allerlei pijnklachten. Omdat er geen vloeistof geïnjecteerd wordt, spreekt men van ‘Dry’ needling.

“Alle pijnproblemen waarbij triggerpoints (mede) de oorzaak zijn, kunnen behandeld worden met dry needling” vertelt Dennis. “Hierbij kan onder andere gedacht worden aan rug- en schouderpijn, armpijn (tenniselleboog, carpaal tunnel syndroom, RSI-achtige klachten), spanningshoofdpijn, migraine, kaak- en kiespijn, oorpijn, (uitstralende) beenpijnen en krampen. Uiteraard wordt voor de behandeling eerst onderzocht of triggerpoints de oorzaak zijn van de klachten.”

Dry needling verschilt van acupunctuur, omdat er niet geprikt wordt op vaste plekken in het lichaam, maar in vooraf opgezochte triggerpoints in spieren. Triggerpoints zijn kleine verhardingen in een spier, die voor flinke, uitstralende pijnklachten elders in het lichaam kunnen zorgen. Dry needling is geheel gebaseerd op Westerse medische principes en de effecten zijn in wetenschappelijk onderzoek aangetoond.

Patiënten zijn zeer positief over de effecten van Dry needling. Herstel van de klacht is namelijk snel en vaak direct merkbaar. Directe ontspanning en herstel van de stofwisseling in de spier zelf, resulteren in een snelle pijnafname en functieherstel van de spier. Als de spieren ontspannen zijn, kan er gewerkt worden aan de mobiliteit van de gewrichten en aan het verbeteren van kracht en coördinatie. Dry needling is dus geen zelfstandige therapie maar een techniek die onderdeel is van de totale fysiotherapeutische behandeling.

Wil je meer weten over Dry needling en of dit ook iets voor je klacht kan betekenen, neem dan contact op met Fysiotherapiepraktijk Hoogeveen, gevestigd in het pand van Basic Fit aan de Duymaer van Twistweg 6 in Hoogeveen. Je kan een afspraak maken via de website www.fysiotherapiepraktijkhoogeveen.nl of telefonisch via nummer 06-33161111

Laat een bericht achter - aantal berichten: 0

Bent u de eerste die reageert?

Laat een bericht achter

naam